מתחת תוכלו לקרוא כיצד להגיש תביעות בנושא ביטוח נסיעות לחו"ל עבור חברת כלל ביטוח וגם מהם הדגשים החשובים שיהיה עליכם לשים להם לב.
הגשת תביעות חו"ל לכלל ביטוח - בהתאם למקרה
בפסקאות מתחת תוכלו לקרוא אילו מסמכים תצטרכו להגיש בהתאם למקרה שבגללו אתם מעוניינים להגיש תביעה לחברת כלל ביטוח. שימו לב שגם דרכי ההתקשרות משתנים בהתאם לסיבת התביעה ובכל אחד מהסעיפים יהיה צורך במילוי טופס ערכת תביעה שונה.
טפסים להגשת תביעה בגין החזר הוצאות רפואיות, יעוצים ובדיקות
- טופס תביעה (אם המבוטח מתחת לגיל 18 - יחתמו שני הוריו בטופס).
- קבלות ופירוט על ההוצאות הרפואיות.
- טופס ויתור סודיות מלא.
- אם פניתם לשירותי בריאות נוספים לצורך החזרים על השירותים הרפואיים שקיבלתם בחו"ל, צרפו העתק של קבלת התשלום שקיבלתם מהם ואת האישור על התשלום.
- מסמכים רפואיים כגון: סיכומי חדר מיון, אישפוז, מידע על מצבו הבריאותי של התובע, או כל מסמך רפואי אחר הקשור בתביעה.
- צילום צ'ק או מסמך המעיד על ניהול חשבון לצורך העברה בנקאית. אם מדובר בילד ללא חשבון בנק, יהיה עליכם למלא סעיף ו' בטופס ערכת תביעה - המחאת זכות לתשלום תגמולי ביטוח.
- אם את מטופלת IVF, עליך לצרף אישור מהגניקולוג המטפל לגבי הסיבה הרפואית לטיפול ב- IVF ודו"ח ביצוע שאיבה והחזרה.
- צילום תעודת זהות.
- לאן לשלוח את המסמכים? את המסמכים יש לשלוח לכתובת מייל MailBriTvi@Clal-Ins.co.il, או לפקס: 077-6383290, או דרך כתובת דואר: כלל חברה לביטוח בע"מ, רח' ראול ולנברג 36, ת.ד 1123 תל-אביב מיקוד 6101001. למידע נוסף צרו קשר 03-6388400 או 6564*.
- לטופס ויתור הסודיות יש חשיבות גבוהה ועל כן, יש לצרף לו חתימה של התובע ובליווי חתימת עד נוסף מטעמו (עו"ד/ רופא/ סוכן/ עו"ס).
- אזרחים ותיקים זכאים לשירות מענה בעל פה מול נציג חברת כלל ביטוח.
- מסמכים מקוריים יש לשלוח בדואר בלבד.
- לקבלת שירות לקוחות ב-SMS על סטטוס התביעה, השאירו את מספר הנייד שלכם בטופס הערכת תביעה.
מסמכים להגשת תביעה בנושא כבודה
אם כללתם בפוליסת הביטוח שלכם הרחבה בגין אובדן/ גניבת כבודה, יהיה עליכם לבצע את השלבים הבאים ע"מ להגיש תביעה לחברת כלל:
- הגשת תביעה בנושא אובדן/ גניבת כבודה:
- טופס הודעה על תביעה ומידע על נסיבות האירוע.
- צילום צ'ק או אישור על ניהול חשבון בנק של המבוטח לצורך העברה בנקאית.
- צילום כרטיסי טיסה עם תאריכי יציאה וכניסה לארץ (ניתן גם לצרף צילום של כרטיסים דיגיטליים).
- במידה והכבודה אבדה בזמני אחריות המוביל (חברת תעופה, ספנות, חברת אוטובוסים) - יידרש אישור מהמוביל שהכבודה אכן אבדה ובמידה ומדובר בחברת תעופה - יהיה צורך בטופס RIP.
- אם המוביל סיפק פיצוי בגין אובדן הכבודה, יש לצרף אישור על קבלת הפיצוי וגובהו ואת תגובת המוביל לתביעה שהוגשה נגדו.
- אישור של המשטרה במדינה בה ביקרתם, בו היא מציינת את פרטי האירוע ואת שמכם המלא, תאריך אובדן או גניבת הכבודה.
- קבלות על רכישה מחודשת של הכבודה שאבדה או נגנבה (במקרה של איחור כבודה, אין צורך בקבלות).
- במקרה ואבד טלפון נייד - אישור מחברת הסלולאר על ניתוק של הקו.
- אם טסתם עם בן/ בת זוג - לציין את פרטיהם האישיים ואת חברת הביטוח שבוטחו בה.
- הגשת תביעת ביטוח נסיעות של כלל - בשל איחור הגעת כבודה:
- טופס על תביעה בחו"ל, בצירוף מכתב המסביר על נסיבות האירוע.
- צילום צ'ק או אישור על ניהול חשבון בנק לצורך העברה בנקאית.
- צילום כרטיסי טיסה הלוך וחזור עם תאריכי היציאה (ניתן גם צילום של כרטיסים דיגיטליים).
- במידה והאיחור הכבודה בגדר אחריות חברת התעופה - לצרף טופס RIP.
- אם טסתם עם בן/בת זוג - לציין את פרטיהם האישיים ואת חברת הביטוח שבחרו להתבטח בה.
מסמכים להגשת תביעות בנושא השתתפות עצמית לרכב שכור
- טופס תביעה בחו"ל ומכתב הכולל את פרטי האירוע.
- צילום צ'ק או אישור ניהול חשבון בנק לצורך העברה בנקאית בתום התביעה.
- צילום קבלה תשלום על השכרת רכב מחברת ההשכרה.
- חשבון המעיד על הנזק שנגרם לרכב בעת השכרתו על ידיכם.
- קבלה או צילום חיוב של כרטיס האשראי בגין תשלום לחברת ההשכרה על הנזק שנגרם לרכב.
- לאן לשלוח את המסמכים? - את טופס ערכת תביעה שמילאתם, בליווי המסמכים הרלוונטיים, יהיה עליכם לשלוח לכתובת מייל : doarnesiothul@clal-ins.co.il, או לשלוח פקס שמספרו 077-6383125, או לשלוח לנו את המסמכים לדואר שכתובתו: כלל חברה לביטוח בע"מ, רח' ראול ולנברג 36, ת.ד 37080 תל-אביב מיקוד 6136902.
- לקבלת מידע על התקדמות התביעה שהגשתם ב-SMS, צרפו את מספר הטלפון שלכם בטופס ערכת תביעה.
- אם הינך אזרח ותיק ורכשת ביטוח נסיעות לגיל הזהב, תוכל לקבל מענה בעל פה מטעם נציג של חברת כלל ביטוח.
- למידע נוסף, ניתן ליצור קשר בנושא ביטוח נסיעות לחו"ל עם חברת כלל במספר: 03-6388400, *6564 או במספר 03-9420440.
"הגשתי תביעה על ביטוח נסיעות לחו"ל, מה עכשיו?"
ברגע שהמסמכים יגיעו אל חברת כלל בדרכים שהצגנו מעלה, חברת כלל תעשה את מיטב המאמצים כדי לעיין ולהסיק מסקנות בדבר התביעה שהוגשה ולא יאוחר מ - 30 ימים ממועד קבלת המסמכים. צורת הפיצוי עתידה להינתן כתשלום מלא, חלקי, כפשרה או כדחייה. ככל שיהיו מסמכים חסרים בתיק תביעת ביטוח הנסיעות, חברת כלל תהה אחראית ליידע את הלקוח על כך באמצעות הטלפון או המייל שסופקו ע"י התובע.