מה מותר להעלות לטיסה?

מה אפשר להעלות למטוס ומה אסור להעלות? ריכזנו לכם את מלוא המידע.
 

להשוואת ביטוח נסיעות לחו"ל
מה מותר להעלות למטוס? - גלו מה אפשר ומה אסור בטיסה

רבים רוצים לדעת מה מותר להעלות למטוס, מה אסור לעלות לטיסה, כמה מ"ל נוזלים אפשר והאם אפשר לעלות למטוס עם יותר ממזוודה אחת. ריכזנו לכם את מלוא המידע על הנושא, קראו מה אפשר ומה אסור.

מה מותר להעלות למטוס בטרולי ובתיק יד?

בהמשך הדף, תמצאו מידע חיוני אשר נבדק מול חברות התעופה הבולטות והמובילות בשוק, תוכלו לדעת מה אפשר לעלות לטיסה בטרולי וכמובן מה מותר לעלות בתיק גבס למטוס. על מנת לעשות סדר - חילקנו לכם את החפצים שאפשר להעלות למטוס בתיק יד ובטרולי על פי נושאים וקטגוריות. קדימה - התחילו להבין מה אפשר לקחת בטרולי ובתיק שעולה איתכם למטוס.
 

מה מותר להעלות למטוס

איזה מזוודה מותר להעלות למטוס?

קשה לתת תשובה חד משמעית, רוב החברות מספקות תנאים שונים הקשורים בין אם מדובר על טיסת לואו קוסט ועל פי המחלקה בהם אתם נמצאים. לכן, כדאי להבין קודם כל מה רכשתם ומה כולל הכרטיס. אם צריך לענות באופן כללי על איזה מזוודה מותר להעלות למטוס, כמובן שמדובר על מזוודת טרולי. ישנם חברות שיאפשרו לכם להעלות כמה תיקים למטוס, למשל העלאה למטוס עם טרולי ותיק גב וישנם כאלו שיאלצו אתכם לשלם בעבור מזוודה נוספת. במקרים כאלו - אנו ממליצים להכניס את תיק הגב אל תוך המזוודה שלכם. אם אתם רוצים לדעת איזה טרולי מותר להעלות למטוס - הגודל המקובל על רוב החברות הישראלית הוא: 56X45X25.

גודל  טרולי ברוב חברות התעופה בישראל

* גובה הטרולי מתייחס לגובה של המזוודה כאשר הידית נשיאה סגורה.

כמה מ"ל מותר להעלות למטוס?

אם אתם רוצים לדעת האם מותר להעלות נוזלים למטוס וכמה מ"ל אפשר לעלות לטיסה, התשובה היא - כן, מותר להעלות נוזלים לטיסה. אבל - כל החברות מיישרות כאן קו ובבידוק אם הבקבוק מכיל יותר מ-100 מ"ל. לא יאשרו לכם להעביר אותו. לכן, לשאלה כמה מל אפשר לעלות לטיסה, התשובה ברור כ-100 מ"ל בלבד. אם לאחר הבידוק הבטחוני רכשתם בקבוק משקה, לשאלה האם מותר לעלות בקבוק מים למטוס או מיץ - התשובה היא כן, אפשרי לאחר הבידוק הביטחוני והשיקוף של המזוודה.

האם מותר להעלות מצית למטוס?

אז לפי בדיקה שעשינו, לא מצאנו תשובה חד משמעית להאם מותר לעלות עם מצית למטוס. אבל - יש לנו לא מעט מידע בנושא. קודם כל, דעו כי בארה"ב חל איסור על הכנסת מצית למטוס (החל משנת 2005). בישראל, אם נלך על פי חברת אל-על, מהאם מציינים כי חל איסור על העלאת מצית עם אש כחולה. משתמע מכך שאין בעיה להעלות למטוס מצית פשוטה. כמו כן, בשדות תעופה רבים בעולם בבידוק, ברגע שתנסו להעלות מצית לטיסה בתיק גב או בכיס, ככל הנראה שימנעו זאת מכם או יאלצו אותכם להכניס אותה אל המזוודה. ישנם כאלו אשר שאלו אותנו גם - האם מותר להעלות למטוס בלון גז, אז התשובה היא חד משמעית לא - לא במזוודה שבבטן המטוס ולא בטרולי או בתיק היד.

האם מותר לעלות עם סיגריות למטוס?

כן, אין שום בעיה לעלות עם קופסת סיגריות למטוס, כמובן שאסור לעשן במטוסים.

האם מותר לעלות מכונת גילוח למטוס?

ברוב המקרים אסור להעלות סכין גילוח למטוס בטרולי או בתיק היד. אם זאת, מותר להעלות מכונת תספורת למטוס ולעיתים גם סכין גילוח חד פעמי - בתיק הגב ובטרולי שאתם לוקחים עימכם לתא הנוסעים. אפשר לעלות סכין גילוח למטוס ברגע שהמזוודה נשלחת אל בטן המטוס כמו כן, מכונת תספורת.

האם אפשר להעלות בושם למטוס?

מותר לעלות בושם למטוס, כל עוד הוא לא מעל ל-100 מ"ל, על פי חוק העלאת הנוזלים בכל חברות התעופה בעולם. כמו כן, הבושם צריך להיות סגור בתוך בקבוק ובתוך שקית ניילון שקופה ואטומה. ישנם חברות אשר לא יאפשרו שימוש בבושם במהלך הטיסה. כמו כן - אם שולחים את הבושם בתוך המזוודה שנמצאת בבטן המטוס - ניתן גם מעל ל-100 מ"ל. במידה ורכשתם בושם בדיטוי פריי, האם מותר להעלות למטוס? באלעל, יש שקית אטימה מיוחדת שמאפשרת חריגה, בדקו שקיבלתם אותה.

האם מותר להעלות דאודורנט למטוס?

במידה ומדובר על דאודורנט ללא גז - אפשר לעלות אותו למטוס. באופן כלל אם אתם שואלים האם מותר להעלות למטוס ספריי - אז חל איסור להעלאה של ספריי מכל סוג לרבות אלו אשר מכילים גז, לא משנה מה הנפח שלהם אל תא הנוסעים.

האם מותר להעלות פינצטה למטוס?

על פי רוב - מותר להעלות פינצטה למטוס הן בתא הנוסעים והן בתיק הגב או הטרולי שיעמכם בטיסה. אבל - ישנם חברות תעופה שעשוים לעשות בעיות במידה והפינצטה מעט מחודדת וידרשו בדיקה נוספת. לכן, העדיפות היא לשלוח את הפינצטה בבטן המטוס עם המזוודה ולא בתא הנוסעים.

האם מותר להעלות מחשב נייד לטיסה?

האם מותר לעלות למטוס עם מחשב נייד? כמובן, בטוח גם שראיתם לא מעט אנשים עם מחשב בטיסה שהם עובדים על הלפטופ שלהם (אגב, זה נכון גם לטאבלט). אבל קחו בחשבון, מותק להעלות למטוס מחשב נייד רק לתא הנוסעים וחברות רבות אינן מאפשרות שליחה של מחשב נייד במזוודה בתוך תא המטען.

מחשב נייד במטוס

האם מותר להעלות מטען נייד למטוס?

מותר להעלות מטען נייד וסוללות למטוס, כאשר מדובר על תא הנוסעים ולא בטן המטוס. כמובן, שבמידה ומדובר על כמות גדולה ייתכן ויבצעו בידוק ביטחוני נוסף על מנת להבין שהכל כשורה. כמו כן, רצוי לבדוק תוקף של סוללות לפני העלאה למטוס ובמקרה של מטען נייד עם סוללות לתיום - כפי שציינו קודם, חל איסור חד משמעי להעלאה בבטן המטוס ומותר רק בתיק הגב או הטרולי שעולה עימכם לטיסה.

האם מותר לעלות תרופות וכדורים למטוס?

כן כמובן, מותר להעלות כדורים למטוס ותרופות. במקרים של נוזלים - אם התרופה שלכם מעל ל-100 מ"ל, תצטרכו אישר חריג להעלאה של הנוזל הזה לטיסה אל תא הנוסעים. במקרים של תרופה התקנה אומרת כי התרופות צריכות להיות במזוודה שהולכת אל בטן המטוס ועימכם בתיק הגב, תרופות או כדורים המספיקים לכם ליומיים.

איזה עגלה מותר להעלות למטוס?

בגדול, מותר להעלות כל עגלה למטוס, אבל בכניסה למטוס עצמו ייקחו מכם את העגלה ויכנסו אותה אל בטן המטוס. אם אתם רוצים לקחת עגלת תינוק אל תא הנוסעים, אתם צריכים עגלה אשר מתקפלת לגודל של מזוודת טרולי (כן, יש כאלה בשוק).

כמה קילו מותר להעלות למטוס?

המשקל משתנה על פי חברות התעופה, אך אפשר לומר שהממוצע משקל שאפשר לקחת בטיסה הוא כ-23 קילו למזוודה שנכנסת אל בטן המטוס ואילו טרולי עד כ-8 קילו בלבד. הפרמטרים האלו משתנים כל הזמן ואנו ממליצים לבדוק זאת מול חברת התעופה באופן ישיר על מנת לא לטעות.

האם מותר להעלות אוכל למטוס?

האם מותר להעלות פירות למטוס? בשר? חטיפים? הנה התשובות - כן, מותר לעלות למטוס עוגות, חטיפים לטיסה, מאפים ואך כריכים. כמו כן, מותר להעלות פירות חתוכים בקופסא לטיסה. בנוגע לבשר - חטיפי בשר ובשר בכריך וכדומה, אפשר להעלות. בשר קפוא או טרי (אין תשובה חד משמעית, אך ככל הנראה עשוי לגרום לבעיה). לסיכום - מותר להעלות למטוס אוכל רב לרבות חטיפים ומאכלים יבשים.

מותר להעלות קרמים למטוס?

מותר לעלות קרמים למטוס עד לכמות של 100 מ"ל. אם מדובר על קרם או משחה רפואית, יש להביא אישור מרופא ולהעביר את הקרם לקופסא קטנה על מנת להשתמש בו במהלך הטיסה (עד 100 מ"ל, כמובן). את היתר להכניס אל המזוודה שבבטן המטוס. באותו נושא מותר לעלות איפור למטוס עד אותה מגבלה של 100 מ"ל. רוב החברות מגבילות כי כל פריט יהיה עד 100 מ"ל וכלל הפריטים יהיו כ-1 ליטר. כך שזה אומר שאינכם יכולים להביא יותר מ-10 פריטים שכל אחד מהם בנפח של 100 מ"ל לטיסה.

האם אפשר לעלות משחת שיניים למטוס?

ובכן, כל עוד שפורפרת המשחה אינה מעל ל-100 מ"ל, אין בעיה לעלות אותה למטוס. ישנם אריזות קטנות המתאימות לטיסות. אם תבואו עם אריזה פתוחה, הסיכוי הוא שלא יתנו לכם לעלות אותה למטוס כי אין באפשרותם למדוד את כמות הנוזלים שיש במשחה. כמובן - אם מדובר על בטן המטוס, אין בעיה כלל.

האם אפשר להעלות פן למטוס?

האם מותר להעלות פן למטוס? מסתבר שכן - אין מניעה לקחת פן לטיסה גם בטרולי או בתיק היד שעולה עימכם למטוס. מותר להעלות אותו גם במזוודה שבבטן המטוס. ניסנו לבדוק גם לגבי מחליק, אך לא מצאנו מידע עדכני על כך. מה שבטוח שמחליק מותר להכניס בבטן המטוס עם המזוודה. כמו כן, חשוב לציין כי הפריטים שנבדקו הם ללא סוללה, אלא חיבור חשמלי לשקע.

האם מותר לעלות עם גיטרה למטוס?

העניין לא מוסדר! ישנם חברות אשר אומרות - אין בעיה! כל עוד היא לא עוברת את ה-8 קילו. ישנם כאלו שאומרות במידה ואתה רוכש מושב נוסף, הגיטרה תשב ליידך וישנם כאלו שאומרות תשלח אותה בבטן המטוס (וכן, היא עשויה להישבר). העצה שלנו היא לבדוק היטב מול חברת התעופה אם אפשר לטוס עם גיטרה, מה תנאי האחסנה שלה וכמה זה יעלה לכם.

מהיכן כל המידע הזה הגיע?

צוות האתר של גודיי אשר מספק מידע בכל הנושא אל טיסות, חופשות כמובן, השוואת מחירים בין ביטוחי נסיעות לחו"ל - אסף את המידע דרך חברות התעופה השונות ומידע רב שפורסם באינטרנט. אם זאת, חשוב לציין כי תנאים וכללים משתנים כל הזמן וחשוב לברר היטב מול חברות התעופה מהם התנאים העדכניים לנושא. אנו מסירים כל אחריות מהמידע הנכתב והוא למטרת הבנה כללית בלבד. כמו כן, מצרפים כאן קישורים אל מקורות מידע מן חברות התעופה המובילות בישראל:

דניאל עובדיה
מאת: דניאל עובדיה עורך תוכן ב-Gooday
מעוניינים שנציג יחזור אליכם?
מלאו פרטים ונשוב אליכם במהירות:
או חייגו אלינו: 03-3034770

מה אומרים עלינו

Maya Shtern Gold Maya Shtern Gold

אהבתי ממש עושים את החיים קלים 

Noy Hezroni Malka Noy Hezroni Malka

אתר נוח וקל לשימוש... עזר לי מאוד! תודה

Lidor Levi Lidor Levi

ערכתי השוואה דרך האתר שאגב היה ממש נוח לשימוש וממש עזר לי , בזכותו הצלחתי לחסוך הרבה כסף !

 

 

Chen Parizer Zehavi Chen Parizer Zehavi

שירות מדהים! אנשים שבאמת אכפת להם! תודה רבה!

Moriel Cohen Moriel Cohen

אלופים! שירות מדהים שעלה על כל הציפיות

 

Omer Spektor Omer Spektor

שירות מקצועי, אדיב עם ליווי צמוד לאורך כל הדרך! ממליץ בחום!!!

Inbar Mark Inbar Mark

שירות אמין ומקצועי!! ממליצה בחום

Tamir Hakimi Tamir Hakimi

מאוד נוח, שירות אדיב ומסור

 

Omer Yemini Omer Yemini

שירות מקצועי ואישי לאורך כל הדרך! האתר נוח, קל להשוות בין החברות השונות ממליץ בחום!

Neriya Yabkovitch Neriya Yabkovitch

אלופים! שירות ברמה הגבוהה ביותר, מקצוענים ואכפתים. תודה לכם, בטוחה שאבחר שוב!

Ido Davidov Ido Davidov

שירות יעיל ומקצועי מהרגע הראשון. השוואה נוחה בין המחירים וכמובן חסכון בכסף. מומלץ בחום!!



ממליצים נוספים

חברות ביטוח נסיעות